POLITYKA OCHRONY PRYWATNOŚCI I COOKIES
zinablue.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
- Administratorem danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod domeną www.zinablue.pl jest pani Wioleta Gorlikowska-Miś prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Zina Blue WIOLETA GORLIKOWSKA-MIŚ, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, z siedzibą: ul. Sławieńska, nr 17A, 76-010 Polanów, NIP 4990468341, REGON 388837622 (dalej: „Administrator”).
- Kontakt z Administratorem możliwy jest:
- na adres e-mail: kontakt@zinablue.pl,
- pisemnie, na adres Administratora: ul. Sławieńska, nr 17A, 76-010 Polanów.
- Celem Polityki jest określenie działań podejmowanych w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem strony internetowej Administratora oraz powiązanych z nimi usług i narzędzi wykorzystywanych przez jej użytkowników, jak i w ramach działalności zawierania i realizowania umów w kontakcie poza stroną internetową.
- W razie konieczności postanowienia niniejszej Polityki mogą ulec zmianie. Zmiana zostanie zakomunikowana użytkownikom poprzez ogłoszenie nowej treści Polityki, a w przypadku bazy osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych drogą e-mailową lub podały dane e-mailowe przy realizacji umów, o zmianie zostaną one powiadomione także drogą e-mail.
- Dane osobowe użytkowników są przetwarzane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, Ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002 r.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie przesłanego przez użytkownika e-maila lub reklamacji przetwarzanie takie następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
- W przypadku uzyskania odrębnej zgody użytkownika, jego dane osobowe mogą być przetwarzane przez administratora również w celach marketingowych, w tym w celu kierowania informacji handlowej drogą elektroniczną na wskazany przez użytkownika adres e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych).
- W przypadku zawierania i wykonywania przez Administratora umowy sprzedaży druga strona ma obowiązek podać dane niezbędne dla zawarcia umowy (co jest wymogiem umownym, a w zakresie numerów podatkowych także wymogiem ustawowym) i w tym celu Administrator przetwarza dane osobowe (art. 6 ust. 1 lit. b Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych).
- W przypadku przeprowadzania badań i analiz w celu poprawy działania dostępnych usług (np. narzędzia śledzące) jako podstawę przetwarzania danych wskazuje się art. 6 ust. 1 lit. f Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych.
- Dane osobowe użytkowników przechowywane są nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania, tj. do momentu cofnięcia zgody jeżeli przetwarzanie odbywa się w oparciu o taką zgodę, do momentu przedawnienia roszczeń Administratora i drugiej strony w zakresie realizacji zawartych umów (w przypadku umów sprzedaży 2 lata, licząc do końca roku) oraz do momentu realizacji zapytania kierowanego za pomocą e-mail lub do czasu zakończenia rozpatrywania reklamacji.
- Administrator zapewnia, że wszelkie zebrane dane osobowe służą do realizacji zobowiązań wobec użytkowników. Informacje te nie będą udostępniane osobom trzecim za wyjątkiem sytuacji, gdy:
a. uprzednio zostanie wyrażona wyraźna zgoda osób, których one dotyczą, na takie działanie, lub
b. przekazanie takie jest niezbędne w przypadku korzystania przez Administratora z osób współpracujących, np. księgowych, podwykonawców i dostawców asortymentu, kurierów i przewoźników, kancelarii prawnych,
c. jeżeli obowiązek przekazania tych danych wynika lub będzie wynikać z obowiązujących przepisów prawa, np. organom ścigania. - Administrator może udostępniać dane zanonimizowane (tj. takie, które nie identyfikują konkretnych Użytkowników) zewnętrznym usługodawcom w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla użytkowników, a w tym zakresie ze względu na siedzibę dostawców oprogramowania dane mogą być przekazywane – z zachowaniem zasad ich ochrony – do państw trzecich, zapewniających jednak standardowy postanowień umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską w zakresie przetwarzania danych osobowych. Tymi podmiotami w przypadku Administratora są:
– Google Inc. (siedziba: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) dla narzędzi Google analytics służącego do do analizy statystyk serwisów WWW, Google Tag manager: służącego do zarządzania skryptami poprzez łatwe dodawanie fragmentów kodu do witryny lub aplikacji oraz śledzenia działań wykonywanych przez użytkowników w witrynie WWW, Google Ads służącego do wyświetlania linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Korzystając z linku poniżej: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout istnieje możliwość wyłączenia aktywności mierzonej przez Google Analytics,
– Facebook Inc. (adres siedziby: Facebook Inc., 1601 S. California Ave. Palo Alto, CA 94304, USA) dla Facebook pixel służącego do śledzenia konwersji z reklam portalu Facebook, optymalizowania ich na podstawie zebranych danych i statystyk oraz budowania listy odbiorców ukierunkowanej na przyszłe reklamy.
- Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo wglądu do swoich danych, ich uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania, czasowego lub stałego ograniczenia ich przetwarzania, żądania ich usunięcia. Wgląd, uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie, ograniczenie przetwarzania, usunięcie danych odbywa się na podstawie żądania użytkownika przesłanego na adres poczty elektronicznej kontakt@zinablue.pl.
- Żądanie takie powinno zawierać imię i nazwisko użytkownika.
- Użytkownik zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego w serwisie dane są poprawne.
- Dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzani danych osobowych użytkowników odbywało się w sposób zgodny z przepisami prawa. Jeżeli jednak użytkownik uzna, iż dopuściliśmy się naruszenia, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniach końcowych użytkowników (zazwyczaj na twardym dysku komputera lub w urządzeniu mobilnym) służące do zapisywania przez przeglądarkę użytkownika określonych ustawień i danych w celu korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, zapewniając komfort podczas jej użytkowania. Przechowywanie plików „cookies” umożliwia zatem odpowiednie przygotowanie strony internetowej i oferty pod kątem preferencji użytkownika – serwer rozpoznaje go i pamięta m. in. preferencje takie jak: odwiedziny, kliknięcia, poprzednie działania.
- „Cookies” zawierają w szczególności nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową.
- Pliki „cookies” używane są w celu:
a. dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
b. tworzenia anonimowych statystyk, które poprzez pomoc w ustaleniu w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych umożliwiają ulepszanie ich struktur i zawartości,
c. dostarczania użytkownikom witryny treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.
Pliki „cookies” nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana jego tożsamość.
4. Zasadniczy podział plików „cookies” stanowi ich rozróżnienie na:
a. Pliki „cookies” o charakterze stałym (persistent cookies) przechowywane są na urządzeniu
użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub też do momentu ich ręcznego
usunięcia przez użytkownika.
b. Pliki „cookies” o charakterze tymczasowym (session cookies) są plikami tymczasowymi, usuwanymi
automatycznie po wylogowaniu ze strony internetowej lub zamknięciu okna przeglądarki internetowej
5. Stosowanie plików „cookies” w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji
użytkownika nie oznacza co do zasady gromadzenia żadnych informacji pozwalających na
identyfikację użytkownika, chociaż informacje te mogą mieć niekiedy charakter danych osobowych to
jest danych umożliwiających przypisanie pewnych zachowań konkretnemu użytkownikowi. Dane
osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania
określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający
dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
6. Pliki cookies wykorzystywane przez niniejszą stronę nie są szkodliwe ani dla użytkownika ani dla
urządzenia końcowego przez niego wykorzystywanego, dlatego w celu prawidłowego funkcjonowania
serwisu zalecane jest niewyłączanie ich obsługi w przeglądarkach. W wielu przypadkach
oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie
dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików „cookies” i innych podobnych technologii w
urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik w każdej chwili może zmienić sposób korzystania z
plików „cookies” przez przeglądarkę. W tym celu należy zmienić ustawienia przeglądarki. Sposób
dokonania zmiany ustawień różni się w zależności od używanego oprogramowania (przeglądarki
internetowej). Odpowiednie wskazówki znajdziesz na podstronach, w zależności od przeglądarki, której
używasz.
7. Szczegółowe informacje o zarządzaniu plikami cookies na telefonie komórkowym lub innym
urządzeniu mobilnym powinny znajdować się w instrukcji obsługi danego urządzenia mobilnego.